marți, 31 mai 2011

TORT MARIA


Cand am primit ''comanda '' pentru acest tort mi s-a pus in vedere 2 lucruri :sa fie cu ciocolata si sa aiba trandafiri..atat..restul la libera alegere.Asa ca am ales sa transform prajitura amandina in tort si pentru asta am facut  2 portii si jumatate de blat si crema .
Rezultatul a fost mai mult decat multumitor,astfel incat munca mea s-a evaporat in 2 ore :)
Pun reteta de la o portie
Blat
-6 oua
-200 gr. zahar
-30 ml. apa
-40 m. ulei
-3 linguri de cacao
-8 linguri faina
-1praf de copt
Crema
-3 oua
-150 gr. zahar
-2 linguri de cacao
-250 gr. margarina Rama
-esenta de rom
Sirop
-300 ml. apa
-150 gr. zahar
-2 capucino de ciocolata
Glazura
-160 gr. ciocolata
-100 ml frisca lichida
Am mixat albusurile cu apa pana am obtinut o spuma consistenta dupa care am adaugat zaharul in ploaie amestecand in continuare.
Am pus peste spuma rezultata ,galbenusurile frecate cu ulei si am mai mixat pana s-au incorporat.
Am amestecat ingredientele uscate apoi le-am pus peste spuma amestecand cu paleta de sus in jos,pana terminam  faina+cacaoa+praful de copt

Compozitia rezultata am dat-o la cuptorul incins pana ce scobitoarea cu care am facut proba a iesit curata.
Pentru a obtine crema am batut ouale cu zaharul pana ce si-au dublat  volumul apoi am pus pe baie de abur cateva minute pana am vazut ca incepe sa se ingroase-acum am adaugat si cacaoa si am amestecat sa se incorporeze bine .Am mai lasat sa fiarba cateva minute apoi am lasat-o sa se raceasca,timp in care am batut spuma margarina.

Cand e inca  putin calduta ,crema de oua,  amestecam cu margarina .
Siropul l-am facut din apa fiarta cu zahar ,peste care am pus praful de capucino.Eu nu am folosit tot siropul pentru ca mi-a fost frica sa nu cumva sa imi cada etajele din cauza blatului prea insiropat,dar la prajitura merge sirop mai mult.

Pentru glazura am rupt ciocolata bucatele si am pus pe baie de abur impreuna cu frisca ,si am lasat pana s-a topit ciocolata..Am turnat glazura pe tort dupa ce s-a racit  dar nu de tot ,cat sa ramana  fluida.
Baza tortului este dintr-un blat de 9 oua crapat in doua foi,iar dintr-un blat de 6 oua am facut celelalte 2 etaje.Am vrut ca etajele sa fie mai inalte asa ca am suprapus mai multe foi croite dupa dorinta si imaginatia proprie :)

Am insiropat foile , le-am uns cu crema  apoi le-am suprapus

.Am finisat si lateralele cu crema ,am glazurat si am ornat cu gradulet de ciocolata
cu trandafirasi

si  frunzulte din lapte praf

.si ''praf de stele''
 Sectiune  nu am ,dar va  puteti inchipui cat de bun a fost-numai ciocolata.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...