joi, 21 iulie 2011

RATATOUILLE


.sau mai pe romaneste zis,o mancare delicioasa  da' delicioasaaa ,de legume facuta la cuptor... sau pe foc -din cate am ''goagalit''..
Eu am facut-o la cuptor in vasul roman si a iesit o nebunie,asa ca daca va plac legumele de sezon acum e momentul sa le  incercati  in combinatia asta,si sigur nu o sa regretati.
No , acum  dupa ce mi-am laudat marfa pot sa va zic si cum am facut :)
In primul rand avem nevoie de legume

-2 vinete potrivit de mari
-3 dovlecei
-2 ardei grasi-unul verde,unul rosu am avut eu
-1 ardei  galben
-1/2 ardei iute-se poate si mai mult ,eu n-am vrut sa iasa mancarea picanta
-3 cepe mai mititele
-6-7 catei de usturoi
-3 rosii
-patrunjel si cimbru
-sare
-2-3 linguri de ulei


Am inceput cu pregatirea sosului si anume am spalat si taiat in jumatati rosiile dupa care le-am pus in recipientul robotului de bucatarie.Am adaugat si ceapa curatata si taiata in jumatati, jumatatea de ardei iute,usturoiul,patrunjelul si cimbrul si am dat drumul masinariei.Am turnat si uleiul si am lasat pana s-au transformat legumele intr-o pasta.Jumatate din acest sos l-am pus pe fundul vasului roman ,cealalta jumatate ramand pentru pus deasupra legumelor.

Odata acest sos pregatit ne putem ocupa de feliatul vinetelor,dovleceilor si al ardeilor.
Ar fi fost bine ca dovleceii si vinetele sa fi avut aceeasi grosime pentru ca atunci cand am alternat feliile de legume le-am potrivit mai greu, unele fiind mai mari decat celelalte,dar am scos-o la capat :)..aspectul ca aspectul dar pana la urma gustul conteaza, nu? :)

Dupa ce-am inghesuit feliile una in cealalta bine de tot ,am presarat un praf de sare apoi am turnat deasupra  sosul de rosii ramas.

Am pus capacul pe vas si l-am dat la cuptor,pana au inceput legumele sa se inmoaie ,dupa care am luat capacul pentru a se mai evapora din apa lasata de legume si pentru a prinde o culoare apetisanta.

Asta e tot ce pot sa va zic  eu despre pregatirea acestui fel de mancare...mai ramane sa-i descoperiti  si voi savoarea :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...