vineri, 20 mai 2011

DOVLECEI IN STRATURI LA VAS ROMAN



Una dintre legumele mele preferate e dovlecelul.Imi place gatit in toate felurile dar pe locul suprem se gaseste mancarica asta inmiresmata cu mult usturoi si patrunjel,care are de fiecare data mare succes printre degustatori.
Asadar avem nevoie de
-4 buc. de dovlecei ~  2 kg .
-360 gr. kaizer-sau orice altceva afumat vreti voi
-160 gr. cascaval-mergea si mai mult dar eu doar atat am avut in casa
-5-6 fire de ceapa verde
-1 gogosar
-1 legatura mare de patrunjel
-1 si 1/2 caciulie usturoi-voi puneti dupa cum va place
-2-3 linguri de ulei
-sare  si piper -dupa gust



In primul rand ,curatam si pisam usturoiul cu ajutorul unui mojar,dupa care il frecam bine cu sare si cele 2-3 linguri de ulei .Nu e nevoie sa-l facem mujdei, doar o pasta subtirica pe care o vom amesteca cu patrunjelul taiat marunt.Frecam putin si partunjelul in compozitia de usturoi ca sa se combine aromele apoi lasam deoparte pana curatam dovlecelul.Odata curatat ii taiem fasii lungi cu ajutorul cutitului -acela pentru curatat legume,apoi turnam amestecul cu patrunjel deasupra si omogenizam bine sa ne asiguram ca am distribuit pe fiecare fasiuta de dovlecel pasta de usturoi .
Lasam sa stea 1/2 ora,pana pregatim celelalte ingrediente.

Taiem cubulete gogosarul si il amestecam cu ceapa verde-taiata si ea.
Cascavalul in dam pe razatoarea mare iar kaizerul il taiem tot bucatele si il lasam deoparte intr-un bol,pana incepem sa punem straturile in tava.
Eu am folosit vasul roman (pe care il prefer celorlalte vase deoarece mancarurile ies cu mult mai gustoase), nu inainte de a-l pregati punandu-l in apa rece pentru o jumatate de ora.
Acum ca avem toate ingredientele pregatite ,ne putem apuca sa intindem straturile in vas/tava.

Primul  e un strat generos de dovlecel,urmat de unul de ceapa+gogosar,apoi de kaizer,la urma ramanand stratul de cascaval.
Repetam operatiunea de stratificare pana terminam toate ingredientele.
Ultimul strat e musai sa fie  de cascaval ca sa-i dea fata frumosasa preparatului,cascaval pe care-l vom presara deasupra cu putin timp inainte de a-l scoate de la cuptor .

Se tine la cuptor pana e facut dovlecelul,1h-1 1/2 h cu capacul pus si inca o 1/2 h  fara capac ,cam atat l-am tinut eu.dar daca il faceti in tava obisnuita de aragaz e gata mult mai repede.
E o mancarica tare buna si mai ales sanatoasa .

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...