joi, 2 iunie 2011

FRANZELA


Am facut de trei ori deja franzela asta ,reteta luata de aici,eu am injumatatit cantitatile......e cea mai buna si mai pufoasa paine alba pe care am mancat-o eu...si ramane asa si a 3 zi ,daca cumva va mai ramane fiindca jumatate dispare fierbinte ,proaspat scoasa de la cuptor..sa lasam abureala si sa trecem la fapte :)
Am folosit asa
-700 gr. faina
-drojdie cat o nuca
-apox. 450 ml. apa
-1 ou
-1 lingurita de sare-lingurita dozatoare de la masina de paine
-1 lingurita de zahar
-3 linguri de ulei
Am facut maia din-- 2-3 linguri de faina ,drojdie ,zahar si apa calduta---cat sa iasa o pasta subtirica pe care am lasat-o apoi la dospit,timp in care am pregatit aluatul oparit.

Apa ramasa am lasat-o pe foc,sa clocoteasca,apoi am pus-o peste un sfert din faina pregatita pentru framantat si am frecat-o bine cu o lingura de lemn.Am lasat-o sa se raceasca dupa care i-am adaugat sarea,uleiul,galbenusul de ou si albusul batut spuma,si le-am omogenizat.
In cuva masinii de paine am pus faina ramasa,compozitia cu faina oparita si maiaua crescuta si am dat la programul de framantare si dospire,ca doar cine framanta mai bine ,ea sau eu? :)..daca vedeti ca mai cere apa sau faina , puneti putin cate putin pana ajungeti la consistenta potrivita.

Odata crescut,am impartit aluatul in doua ,am intins cu ajutorul mainilor o foaie  cat de cat ovala ,pe care am rulat-o ,ca pe cozonac.
Am crestat deasupra cu un cutit si am mai lasat sa creasca in tava inainte de a pune la cuptor.
Si acum smecheria care face coaja subtire -subtire ..inainte de a da la cuptor acoperim franzelele cu prosopele de hartie ude ,apoi dam la copt si avem grija sa nu se usuce servetele in primele 15 minute de coacere...eu le-am scos din cand in cand  si le-am stropit cu apa-de vreo 3 ori am repetat operatiunea,a 4 oara cand s-au uscat servetelele -le-am udat din nou si apoi le-am indepartat usor de pe suprafata painii...

La prima tura de franzele ,dupa ce am dat deoparte servetele de hartie,am uns deasupra cu galbenus de ou..a doua,.a treia tura  nu am mai uns..deci chestia cu unsul e optionala si tine doar de aspectul final,zic eu...
Se lasa la cuptor pana ce coaja de deasupra se rumeneste frumos..eu de obicei las painea 15-20 min. la foc mare apoi la foc mic  inca vreo 30 min..dar depinde mult de cuptorul fiecaruia .
Si ca sa vedeti cat  e de pufoasa

asa-i ca nu-i rezistati? :)

4 comentarii:

  1. Mi-am propus sa mananc numai paine cu fibre, dar aceasta arata bestial si tare ma tenteaza sa o incerc !

    RăspundețiȘtergere
  2. E foarte buna si ramane proaspata mai multe zile,se feliaza foarte fain ,fara firimituri..multe bile albe si 2 negre-e paine alba si nu te poti abtine sa nu mananci din ea :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Sun in proces... Sper sa imi iasa la fel de buna si pufoasa.

    RăspundețiȘtergere
  4. As dori sa fac si eu aceasta paine... nu am masina de paine dar daca o framant manual trebuie sa respect aceiasi pasi?

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...