vineri, 27 mai 2011

DULCEATA DE SALCAM


Asta e primavara-vara marilor experimente--si cu mana pe inima zic ca-mi place ce iese din toate incercarile...asa e si cu aceasta dulceata pe care am facut-o pentru prima data in viata mea  si eu zic ca mi-a iesit cum trebuia , dulce si parfumata
Am facut dupa urmtaoarea reteta,luata de pe net si modificata putin-am pus mai mult zahar si mai multa apa,si ceva mai putine flori.
Am avut
-390 gr. flori
-1 l si 200 ml apa
-1 kg zahar
-2 vanilii
-zeama de la o lamaie
Florile le-am tinut in apa sa iasa ganganiile 30 min. dupa care le-am curat si le-am pus si sub jet de apa.

Pe unele site-uri  am gasit ca se oparesc florile in alte locuri nu,dar eu am preferat sa le oparesc cateva secunde intr-o oala cu apa clocotita dupa care le-am lasat sa se scurga bine.
Intre timp fierbem apa si zaharul,pana ajunge de consistenta unui sirop,dupa care punem si florile oparite si scurse bine si lasam sa fiarba inca cateva minute.

Turnam si zeama de lamaie  si mai lasam pe foc  pana vedem ca incepe sa se ingroase,a mea a avut consistenta mierii.
Oprim focul si punem dulceata in borcanele curate si sterilizate .

Mi-au iesit 3 borcanele si jumatate,de ''miere'' parfumata.
Sunt curioasa sa vad cum va sta la camara,dar cred ca avand atata zahar sigur nu se va strica.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...