marți, 2 octombrie 2012

PRAJITURA CU MERE


Una din cele mai parfumate  ''ceva dulce''-prajitura cu mar ,cu foi fragede ce se topesc in gura si umplutura pe masura .
Pentru aluat si pentru o tava mare am folosit
  • 800 gr. faina
  • 270 gr. untura 
  • 7 lg de smantana
  • 2 galbenusuri de ou
  • coaja rasa de la 1 lamaie
  • 1 pahar cu apa rece
  • 4 lg zahar
  • 1 si 1/2 lgt. rase bicarbonat de sodiu
  • gris
  • 2 kg mere rase cu coaja cu tot
  • zahar dupa gust
  • scortisoara,nucsoara si un praf de ghimbir dupa gust
Amestecam faina cu bicarbonatul apoi cu untura.Adaugam apoi smantana ,galbenusurile ,coaja de lamaie , zaharul si apa rece si  framantam usor si nu prea mult ,cat sa omogenizam toate ingredientele.
Infoliem aluatul obtinut si-l dam la rece cel putin 1/2 ora.
Intre timp curatam merele de cotor si le razuim.
Eu am cantarit merele curatate doar de cotor si razuite si am avut 2 kg si-un pic da' mergea si mai mult dupa gustul meu ...voi puneti dupa al vostru .
Adaugam mirodeniile-scortisoara,nucsoara , ghimbirul si zaharul ,al meu ,tot,a fost vanilinat.
Scoatem coca de la frigider si o impartim in doua.
Intindem o jumatate, intr-o foaie potrivita pentru tava in care vom coace ,cu ajutorul facaletului si a fainii.
Aranjam foaia in tava ,presaram deasupra ei un strat subtirel de gris si merele .Am pus merele fara sa le storc deoarece am vazut ca nu prea au lasat zeama ....1/2 pahar de suc de mere e tot ce a ramas dupa ce le-am potrivit de zahar ...daca le storceam iesea prea seaca si nu era pe placul nostru.
Intindem si restul de aluat il punem deasupra apoi il intepam cu o furculita prevenind astfel umflarea foii si aparitia golurilor intre foaie si umplutura ,in timpul coacerii .
Mie imi place sa presar zahar deasupra si apoi sa dau tava la cuptor da' merge si fara ...fara zahar  ,da' parca ii mai faina asa...si mai crocantoasa.Sau o puteti pudra usor ,dupa racire,cu zahar pudra.
Lasam sa se coaca pana e frumos aurita deasupra apoi lasam sa se raceasca inainte de a o taia ,vorba vine...amu' sincer cine poate rezista atata vreme ?!....asa...,mai calduta aluneca tare usor :) si e de nerefuzat..

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...