marți, 10 mai 2011

TRANDAFIRI DE SECARA

Am dorit sa fac niste painici de secara si pana la urma au iesit acesti minunati trandafirasi-minunati si ca aspect si ca aroma.
Si pentru ca ii fac in  premiera si mi-au iesit asa frumosi,vreau sa-i inscriu in concursul  Bloggospodina organizat de doamna Laura Laurentiu pe blogul dansei Retete ca la mama acasa
Asadar,pentru aluat avem nevoie de :
-250 gr. faina integrala de grau
-100 gr. faina de secara
-1 lingurita de sare
-250 ml. apa calduta
-drojdie cat o nucuta
-2 linguri ulei de masline
-rozmarin
pentru crema de unt:
-100 gr. unt moale
-1 legatura de patrunjel
-4catei de usturoi-dar merge si mai mult
-sare

Pentru inceput facem maiaua din 4-5 linguri de faina ,drojdie si jumatate din cantitatea de apa.Presaram deasupra faina si lasam sa creasca pana apar crepaturi prin ea.
 Intre timp noi pregatim crema de unt,amestecandu-l cu patrunjelul tocat marunt,usturoiul pisat si sarea.
Cand vedem ca maiaua a crescut ,adaugam faina  si restul ingredientelor si ne apucam de framantat.
Iese un aluat ceva mai lipicios si mai  indesat din cauza fainii de secara  dar creste destul de frumos si se lucreaza la fel.
Dupa dospire impartim guguloiul in 6 bucati  pe care le vom intinde cu sucitorul astfel incat sa obtinem  fasii mai mult lungi decat late,pe care le vom unge cu crema de unt.
 Rulam fiecare fasie astfel incat sa obtinem un baston pe care il crestam deasupra -dar nu pana jos, cu un cutit bine ascutit dupa care, invartim bastoansul in jurul unui capat pana obtinem trandafirasii.

Eu i-am pus in tava de muffins -sa nu-si piarda forma dar se pot face si intr-o tava obisnuita - si i-am mai lasat sa creasca putin si apoi i-am dat la cuptorul dinainte incins .
Sunt foarte gustosi ,pufosi in mijloc si crocanti deasupra.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...