miercuri, 11 mai 2011

CREMES CU CREMA DE FRISCA

E timpul sa ne delectam cu ceva cremos ,si ce poate fi mai cremos decat un cremes -cum se zice pe la noi.
Am avut foi cumparate asa ca doar am facut crema .
Am combinat budinca fiarta cu frisca batuta si a iesit o crema fina ,fina care tare bine s-a potrivit cu foile crocante .
Sa incepem cu inceputul :) .
Prima data  coacem foile .Le intindem pe fundul tavii ,le intepam din loc in loc cu furculita sa nu se umfle prea tare si le dam la cuptorul foarte bine incins,Avem grija sa nu se arda fiindca se coc repede.Odata coapte le lasam sa se raceasca pentru a le putea umple cu crema.
Pentru aceasta avem nevoie de :
-700 ml. lapte
-8 linguri de amidon
-4 vanilii
-8 linguri de zahar
-2 galbenusuri
-400 ml. frisca
-4 linguri de zahar
Ideal ar fi fost -si voi asa trebuie sa faceti-sa frecam galbenusurile cu zaharul pana ce se albeste si isi dubleaza volumul.Eu am uitat de ele asa ca am facut un pic pe dos dar a iesit bine si asa.
Apoi galbenusurile astfel pregatite le  amestecam cu amidonul  pana rezulta o pasta omogena .Peste aceasta turnam o parte din lapte ,din aproape in aproape, ca sa subtiem crema  .Budinca rezultata o turnam peste restul de lapte ,pe care l-am pus la fiert si punem din nou la fiert pana se ingroasa.
Cand e fiarta crema adaugam un cubulet de margarina si amestecam bine apoi acoperim vasul cu o folie alimentara (punga) si lasam sa se  raceasca.Pana ce se raceste budinca , noi batem frisca cu cele 4 linguri de zahar pana sta bat.
Ultimul pas e amestecarea celor doua compozitii cu ajutorul  unui  tel sau mixer,dupa care turnam toata crema rezultata peste una dintre foi.
Peste crema punem cealalta foaie intreaga sau -cum am facut eu-rupta bucatele,sfaramata.
Deasupra pudram cu zahar vanilat si dam la rece cateva ore inainte de a o taia.

Un comentariu:

  1. Multumesc mult pt reteta, asta e primul meu cremes care nu curge ori se fleoscaie, si are un gust grozav. Am incercat atitea retete dar asta e perfecta!!!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...