vineri, 29 iulie 2011

TORT STRACCIATELA


Se stie ca  in viata orice e bun e ori imoral ori ingrasa :( ..dar nu si tortul asta care e aproape  dietetic :))))) ,imi zic  in gand... si  ma  mint si ma amagesc singura ..si pana la urma ma sabotez, cedand in fata ei,a feliutei de tort pufoase si racoroase...
Daca vi se pare cunoscuta situatia atunci trebuie neaparat sa faceti acest tort  doar e pentru cei la dieta :))
Avem nevoie de
-3 oua
-60 gr. zahar (apoximativ  3 linguri cu varf)
-60 gr. faina
-1/2 praf de copt
-20 gr. cacao
astea sunt pentru blat iar pentru crema folosim
-15 gr. de gelatina
-10 linguri de apa
-500 ml. frisca
-500 ml. iaurt(kefir am folosit eu)
-3 esente vanilie
-200 gr. ciocolata razuita grosier
-3 linguri de zahar
Pentru glazura avem nevoie de
-1 lingura de unt
-2 linguri de apa
-2 linguri de cacao
-70 gr. de zahar
Facem blatul pentru inceput asa ca mixam albusurile spuma ,adaugam zaharul in ploaie in timp ce continuam mixarea si mai batem pana se albeste compozitia.Adaugam galbenusurile rand pe rand si amestecam bine.
Intr-un alt castron combinam faina cu praful de copt si cacaoa dupa care le incorporam in spuma de oua cu miscari de sus in jos.
Dam la copt in cuptorul incalzit dinainte ,pana ce scobitoarea cu care probam blatul iese curata.Lasam sa se raceasca dupa care il punem din nou in forma in care l-am copt si-l incercuim cu hartie de copt impaturata in doua , dupa cum se vede in poza de mai jos,

hartia sa fie mai inalta decat forma de copt-eu am taiat-o mult prea inalta :) dar rezultatul final n-a avut de suferit.
Pentru a pregati crema  trebuie sa hidratam gelatina in  cele 10 linguri de apa pentru aproximativ 15 minute

dupa are o incalzim la cuptorul cu microunde cateva secunde cat sa devina lichida,dupa care o adaugam in fir subtire in iaurt ( kefir).Operatiunea asta o facem in timp ce batem iaurtul cu mixerul.
 Iaurtul astfel pregatit il punem peste frisca mixata si ea la randul ei cu zaharul si esenta de vanilie.Omogenizam cele doua amestecuri  impreuna cu  ciocolata rasa.


Crema astfel obtinuta o turnam peste blat, apasand crema usor cu dosul lingurii incercand sa nu lasam goluri de aer ( eu nu mi-am facut probleme si  am gasit cateva gaurele cand am taiat feliutele de tort dar sunt simpatice :) si pe mine nu m-au deranjat). Intindem uniform  crema dupa care dam la rece cateva ore sau si mai bine,peste noapte.
Asa arata scos de la frigider inainte de glazurare

Inainte de a felia tortul preparam glazura adica -topim ,pe foc,untul impreuna cu apa pana la dizolvarea completa a acestuia dupa care luam de pe foc ,adaugam zaharul si cacaoa si amestecam  pana ce se topeste tot zaharul si glazura devine neteda,fara cocoloase.Turnam  peste tort ,in mijloc ,si lasam sa curga glazura spre margini fara sa o atingem .
Ornam cu ciocolata sau/si cu cacao.
In ce priveste servitul ...stiti despre ce  e vorba nu?....de multa ,multa pofta ceea ce va doresc si voua  :)

3 comentarii:

  1. Sa vorbim la timpul trecut...ca nu mai e :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Atunci spun si eu:arata (la trecut)minunat...cum sant fan cheesecake asta e o minunatie...
    Te-am descoperit la Gabi D si asa am ajuns aici!
    Pupici si pe curand!!!

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...