miercuri, 20 iulie 2011

LAPTE DE PASARE


Unul dintre deserturile copilariei e laptele de pasare,o adevarata delicatesa atunci,pe vremea aia..Acum cu atatea tentatii care mai de care mai alambicate am cam  uitat de lucrurile simple de altadata.
Niciodata nu am masurat sa vad ce cantitati folosesc in prepararea lui dar de data asta am notat ce folosec,cu aproximatie e drept ,pentru ca tine de gust -cat de dulce sau de gros se vrea sosul..Mai mult conteaza modalitatea in care se prepara :)
Am folosit
-1l si 300 ml lapte
-5 oua
-aprox. 12 linguri de zahar-puteti pune mai mult sau  puteti micsora cantitaea dupa bunul plac
-1 lingura rasa de amidon
-1 esenta de vanilie
Punem laptele la fiert,timp in care separam ouale .Batem albusurile spuma

dupa care adaugam rand pe rand jumatate din cantitatea de zahar si mai mixam pana ce spuma devine lucioasa.
Acum luam cu ligura galuste de spuma pe care le punem cu finete in laptele care fierbe.

Le intoarcem usor cu o spatula si pe cealalta parte apoi le scoatem usor cu spumiera si le lasam deoparte pana terminam de fiert toate galustele de spuma.Inca ceva ,sa nu puneti multe odata la fiert ,sa puteti sa le intoarceti fara sa le sfarmati.
Dupa ce terminam de fiert galustele oprim focul si lasam laptele deoparte .Acum e timpul sa ne ocupam de galbenusuri -le frecam (eu le-am mixat) bine cu restul de zahar si cu o lingura rasa de amidon

dupa care punem un polonic de lapte fierbinte si amestecam energic ,,apoi inca un polonic si din nou amestecam (-asta ca sa aducem si galbenusurile la temperatura laptelui , astfel nu se vor  branzi ) dupa care turnam  galbenusurile peste lapte ,punem din nou pe foc si mai lasam sa dea un clocot,dupa care oprim focul si adaugam esenta de vanilie.
Peste sosul de lapte si galbenusuri punem si galustele de spuma

,amestecam usor  apoi lasam sa se raceasca dupa care dam la frigider.
Se serveste neaparat rece ,cu ciocolata rasa deasupra cum am facut noi sau simpla...oricum e un deliciu  ce inlocuieste cu succes inghetata  ,asa ca o cupa cu lapte de pasare, rece, e  binevenita  in zilele toride de vara.
S-aveti pofta!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...