joi, 17 mai 2012

SAN FRANCISCO SOURDOUGH BREAD



Pentru a descrie painea asta nu am cuvinte potrivite...e mai mult decat perfecta .
Coaja groasa care crantane intre dinti, miezul  moale si ''gaurit'' o fac irezistibila.
Pe mine alveolele mari ale painicilor superbe ce ies din mana  Codrutei m-au ispitit  si m-au pus la treaba.
Rezultatul final e departe de cel al guru-lui painilor cu maia ,a se citi Codruta :) ,insa exersez cu mare drag mai ales  ca gustul e de '' paine adevarata'' .
E mai mult de scris decat de facut asa ca nu va fie frica  :)

seara ora 22: starter
maia 100% hidratare-10 gr.
faina alba - 53 gr.
apa -35 gr.

Amestecam maiaua cu apa apoi adaugam si faina alba.
Rezulta 98 gr. maia densa pe care o vom lasa la temperatura camerei sa isi dubleze volumul.
Asta cam 9-10 ore dupa care vom pregati prefermentul.

dimineata ora 8 :prefermentul
starter -98 gr.
faina alba-115 gr.
faina de secara-6 gr.
apa-60 de gr.

La fel ca la cealalta etapa,amestecam starterul cu apa apoi cu fainurile.
Lasam 9-10 ore la temperatura camerei .
Va rezulta 279 gr. preferment.

aluatul final
faiana alba-677 gr.
faina de secara-20 gr.
apa-507 gr
preferment-279 gr.
sare-17,6 gr.

Cu o ora inainte ca prefermentul sa fie gata ,amestecam fainurile cu apa.
Lasam acoperit timp de 60 min,-faza numita autolyse,dupa care adugam maiaua si sarea si amestecam.
Acum se mai poate adauga apa (20 gr. doar daca e necesar),eu nu am mai adaugat .
Se framanta aluatul in vas prin impaturire.Se ia aluatul de pe margini si se aduce la mijloc,in timp ce cu cealalta mana invirtim vasul.
Facem impaturirile pana ce glutenul e moderat dezvoltat.
Aici  vedeti cum ar trebui sa arate aluatul in diferite faze de dezvolatre a glutenului.
Mutam aluatul intr-un alt vas uns cu  putin ulei si facem un set de S-F .
Lasam sa fermenteze 3 ore.In tot acest timp vom face inca doua  S-F ,primul la 50 minute si al doilea dupa inca 50 minute.
Dupa trecerea celor 3 ore,rasturnam aluatul pe masa de lucru , ii dam o preforma sferica,si il lasam acoperit 25 min.
Infainam panza pe care vom pune aluatul la dospit.
Dam forma finala aluatului ,eu i-am dat forma de ''boule'',dupa trecerea celor 25 min.
Am pus panza de in infainata intr-un  bol mai maricel dupa care am asezat ''boule'  cu sigiliul in sus.
Am acoperit cu panza apoi cu folie de plastic.
Se da aluatul la frigider 11-14 ore,pana ce aluatul  are volumul dublat.Al meu nu a crescut suficient asa ca dupa scoaterea de la frigider l-am mai lasat la temperatura camerei  inca vreo 2 ore.
Inainte  de a coace painea,cu o ora,preincalzim cuptorul cu piatra de copt inauntru-eu folosesc o placa de gresie,iar cu 15 min. inainte facem aburii-eu pun o cratita mica cu apa clocotita inauntru.
Rasturnam painea pe o foaie de copt .
Dam la cuptor,la 240 grade,primele 15 min. cu aburi...restul ,pana la 40-45 min. fara abur.
Painea e coapta cand are coaja maronie si suna a gol cand e ciocnita la fund.
Dupa oprirea focului ,lasam painea inca 5 min. cu usa cuptorului intredeschisa.

S-aveti spor la facut paini buuuunee !

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...