sâmbătă, 17 septembrie 2011

TORT EGIPTEAN


Daca timp de facut dulcegarii nu am, pot macar sa scriu despre prajiturica sufletului meu .
Daca e sa ma intrebati pe mine asta e prajitura suprema, perfectiunea perfectiunilor,zana zanelor :)..v-ati prins .. e marea mea slabiciune :) si cum sa nu fie daca are  ce-mi place mie -caramel si nuca .Eu de-a lungul deselor preparari am modificat reteta ,care circula libera pe net ,astfel incat sa fie mai cremoasa :)
Pentru  a face cunostinta cu  egipteanul  :) avem nevoie de:
-pentru 3  foi
    -6 albusuri
    -6 linguri de zahar
    -4 linguri de faina
    -120 gr. de nuca macinata sau alune ..pe incercate va zic ca  e mai buna varianta cu nuci .
-pentru crema de budinca
     -6 galbenusuri
     -10 linguri de zahar
     -500 ml. de lapte
     -5 linguri si jumatate de amidon
     -250 gr, de unt /margarina
     -esenta de vanilie
-pentru frisca
     -450 ml. de frisca
     -300 gr. de zahar
    -120 gr. nuci zdrobite mari
Primul lucru pe care il fac e sa prajesc nuca apoi o las sa se raceasca , impart cantitatile pentru foi si crema de frisca apoi o macin /tai dupa cum se cere.
Bat albusurile de ou spuma  adaug zaharul in ploaie si continuu mixarea pana ce obtin o spuma lucioasa. Acum  e momentul potrivit pentru a presara faina cernuta,si a amesteca usor cu o spatula, de sus in jos.Incorporez si nuca  in amestecul obtinut
dupa care impart in trei-pentru a coace 3 foi.Eu in poze am patru foi deoarece de obicei fac portie dubla :) -deh ,cererea mare.
Coacem foile pe dosul unei tavi unse cu ulei si tapetata cu faina.Lasam sa se raceasca timp in care preparam crema.
Amestecam galbenusurile cu amidonul,zaharul si laptele adaugat treptat.Punem la foc si lasam sa fiarba pana se ingroasa ca o budinca-de fapt asta si e :).Potrivim de esenta de vanilie.
Spumam untul/margarina .
Incorporam budinca in unt sau cum fac eu ca sa nu mi se taie- incorporez untul in budinca ..eu vad diferenta -in primul caz intotdeauna mi se taie crema :) in al doilea-nu intotdeauna:)))
Trecem la urmatorul pas-prepararea cremei nr.2-adica cea de frisca.
Punem zaharul la topit,la foc mic .Cand s-au topit toate cristalele de zahar si a prins culoarea aia frumoasa de caramel turnam cu maaare atentie tot caramelul pe o foaie de copt unsa putin de tot cu ulei.Lasam sa se raceasca dupa care spargem bolovanul-caramel cu ciocanul de batut snitele, bucati mai mari si mai mici ,cum se nimereste.Oricum bucatile mai maricele vor face treaba buna dupa vreo 2-3 zile de stat la rece caci se vor topi in frisca si vor forma mici bule de caramel lichid care se va prelinge ademenitor  in momentul portionarii.

Zdrobim nuca si batem frisca bat.
Le amestecam dupa care adaugam bucatile de caramel.
Peste prima foaie intindem o parte din crema de unt,apoi o parte din frisca.Procedam la fel si cu celelalte doua foi  apoi dam la rece cel putin o zi,dar va zic cu mana pe inima ca e mai bun cu cat sta mai mult la frigider.Nu va ganditi ca apuca egipteanul sa stea mai mult de 3-4 zile in vizita la noi,nuuu.... doar ca atunci cand mai e putin de tot pe farfurie  e mai bun si mai insiropat..asa ca, sa-i dati macar doua zile de ragaz rece inainte de  taiere.
.Egipteanul rezista la frigider daca rezistati voi sa nu va apropiati de el :)))
De decorat nu prea are rost ,ca se papa repede dar daca vreti cu vreo 200 ml. de frisca va scoateti,la impopotonat marginile.
Asa-i ca nu mai puteti de pofta ?

5 comentarii:

  1. Imi place cu nuca!Am si eu dar nu egiptean!

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu l-am facut niciodata desi zic de muuuuuult
    dar cand vad ca-l lauzi asa, mai m-as incumeta :D:))))
    Foarte fain!
    Te pupacesc!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ca si Gabi,nu l-am facut niciodata,e pe lista de muuulte luni dar inca nu i-a venit randul....ma tenteaza mult ...imi place mult cum ti-a iesit,si straturile atat de bine limitate ,pe 29 e ziua mea si poate il voi face....
    Combinatia de frisca si caramel ma innebuneste!
    Pupici si o dumineca placuta!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ma bucur ca va place..vizual si sunt sigura ca v-ar incanta si papilele si v-ar face dependente ..numai odata sa-l faceti :)

    RăspundețiȘtergere
  5. AM O INTREBARE!IN CREMA DE FRISCA NU SE BAGA ZAHAR TOS ,AVAND IN VEDERE CA EU FOLOSESC FRISCA NATURALA FARA INDULCITOR.

    MULTUMESC MULT SI MAINE FAC TORTUL PT ANIVERSAREA FIICEI MELE DE 4 ANISORII MICI

    RăspundețiȘtergere

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...